Aikaisemmin kerroin itsestäni ns. perusjuttuja. Nyt listaan tähän 25 satunnaista asiaa, faktaa, tapaa tai tavoitettani.

  1. Olen "hieman" järjestelmällinen ihminen. Kotonani tavaroilla on omat paikkansa ja ne mieluusti myös pidetään paikoillaan. Paperit ovat kansioissa ojennuksessa ja tiedän mistä löydän mitäkin.
     
  2. Tykkään tehdä listoja ja taulukoita erilaisista asioista. Kululaskuria olen pitänyt vuodesta 2008 - pysyy hyvin kärryillä mihin rahat menevät. Elokuvani ovat myös listattuna taulukkoon. Mieheni usein sanookin minua vihkotytöksi ja taulukkotytöksi.
     
  3. En pidä ihmisistä, jotka ottavat yhteyttä vain kun tarvitsevat jotain. "Tarvitsisin kyytiä.." "Voitko lainata rahaa?" "Mun tietokone ei toimi." Tähän samaan kastiin voisin listata kaksinaamaiset ihmiset. Edessäpäin ovat parasta kaveria ja kun selkänsä kääntää niin paskanjauhanta alkaa. Ja usein asioista, joista eivät mitään edes tiedä. En tarvitse teitä elämääni, mutta ikävä kyllä teihin aina jossain törmää.
     
  4. Kuten aiemmin jo tulikin ilmi niin olen leffafriikki. Elokuvia löytyy tällä hetkellä 488kpl ja näistä yksikään ei ole poltettu. Ykköskohtaan viitaten lisään myös, että säilytän elokuvani aakkosjärjestyksessä - suomalaiset, ulkomaiset ja piirretyt tietenkin kaikki erillään. Poikkeuksena Disneyn Klassikot, jotka ovat tietenkin numerojärjestyksessä.
     
  5. Olen yksinhuoltajanperheestä ja vanhin lapsi. Minulla on kaksi siskoa, joista toinen biologinen ja toinen ns. eteläntuliainen (sillä erolla, että äiti oli siskoni isän tuntenut jo vuosia). Äitini on myös hiljalleen alkoholisoitunut. Suku on sitä mieltä, että olen siitä kärsinyt pienenä, mutta itse en näe asiaa niin.
     
  6. En luota kuin muutamaan ihmiseen täysin, he tietävät minusta asioita mitä monet muut eivät. He ovatkin ansainneet ystävän arvonimen. ♥
     
  7. Osaan olla erittäin vittumainen, ilkeä ja vaikea ihminen mikäli sille päälle satun. Älä siis suututa minua. Saatan myös olla pitkävihainen (riippuen asiasta).
     
  8. Vihaan ihmisten pettämistä. Oli sitten kyse parisuhteessa pettämisestä tai muuten petturuudesta.
     
  9. Vuonna 2008 olin kirjamellisesti L Ä S K I. Nyt olen n. 30kg kevyempi, mutta en vieläkään ole tyytyväinen. En tosin ole kovin montaa ihmistä tavannut, jotka olisivat itseensä täysin tyytyväisiä. Tärkeintä on, että olo on paljon parempi ja mikä parasta - voin mennä kauppaan ja ostaa sieltä vaatteita jotka miellyttävät minua.
     
  10. Minun ei kannata koskaan sanoa "ei ikinä". Olen nimittäin sanonut mm. että minusta ei tule ikinä lähihoitajaa. Ja TADAAAA...valmistuin 12/2013 lähihoitajaksi. Olen myös sanonut, että en koskaan mene kuntosalille. Ja kuinkas ollakaan...viime keväänä ja syksynä kävin kerran viikossa salilla ja tykkäsin siitä.
     
  11. 95% varmuudella minulla on hiukset kiinni, jos näet minut ulkona. Päin vastoin kotona minulla on hiukset aina auki.
     
  12. Minusta kaksi oviset autot ovat epäkäytännöllisiä. Kyllä omanikin on tällä hetkellä sellainen, mutta minulla ei ollut vaihtoehtoja. Autossa pitää olla 4 ovea. Ja hiljaa ne, jotka nyt korjaisivat että kolme/viisi oviset...ihme pilkunnussimista moinen. :D
     
  13. Mikäli WC-paperirullasi on väärinpäin - käännän sen. Paperin tulee rullata niin, että paperi tulee rullan päältä.
     
  14. Haluaisin osata soittaa jotain instrumenttia, esimerkiksi kitaraa, bassoa tai vaikka pianoakin.
     
  15. Rakastan ukonilmaa. ♥
     
  16. Olen kesäihminen. Joka syksy ja talvi uhoan, että ensi vuonna olen etelässä koko talven. Vielä en ole päässyt uhkauksiani toteuttamaan, mutta ehkä vielä joskus.
     
  17. Pukeudun mieluiten farkkuihin, toppiin ja huppariin. Hörhelövaatteet, hameet ja pastellivärit eivät vaan ole mun juttu. Tai ehkä vaan en ole löytänyt oikeanlaisia.
     
  18. Ajoin ajokortin ollessani 24-vuotias. Tykkään myös arvostella muiden ajamista ratin takana...khihihihiii. Mutta kaikkihan niin tekee - eikö?
     
  19. Kokoan itse kaikki huonekalut yms. mitä ostan kotiini. Tykkään myös koota ne itse enkä kaipaa siihen neuvojaa viereen. Varsinkaan sellaista, joka ei niihin ohjeisiin ole vilkaissutkaan. Olenkin saanut tunnustusta siitä, kuinka osaan asiat hoitaa itse: esimerkiksi hajulukon tyhjentäminen, lampun vaihto ja kattoon asennus onnistuvat minulta tuosta noin vaan. Vaikka näissä asioissa olenkin aika näppärä, niin askartelu yms. käsityöt taas eivät meinaa minulta onnistua ollenkaan.
     
  20. En osaa ottaa kohteliaisuuksia vastaan. Aina pitää koittaa vängätä vastaan. Olen nyt yrittänyt oppia kiittämään ja jättämään asian siihen...en niin hyvällä menestyksellä tosin.
     
  21. Kuuntelen melkein mitä vaan musiikkia. Niitäkin artisteja löytyy, joita en voi sietää. Mutta yleensä joka genrestä löytyy joku artisti josta pidän.
     
  22. Pystyn syömään litran jäätelöä illassa ilman ongelmia. Se ehkä oli syy myös lihomiseeni taannoin. Jäätelö onkin yksi "paheistani" suklaan ohessa.
     
  23. Viiltelin itseäni teininä. Monethan sitä tekivät, mutta epäilen että he eivät saa päivittäin kärsiä arvista jotka jäivät. Minulla on jonkinlainen arpeutumisongelma, joten arvet ovat jääneet koholle. Korvastanikin leikattiin arpikasvauma - samalla reissulla lääkäri sanoi minulla, että et saa ottaa lävistyksiä etkä tatuointeja. Koska olin aina halunnut tatuointeja, lääkäri sanoi että siinä tapauksessa vain musta-harmaa-valkoisia. Ei värillisiä. Tällä hetkellä minulla on 6 tatuointia ja käsivarren projekti alkaa ensiviikolla. Projektin on tarkoitus piilottaa nuo teini-iän arvet.
     
  24. Haluaisin matkustaa mm. Uuteen Seelantiin, Australiaan, Kreikkaan, Ranskaan ja moniin muihin maihin. Olen käynyt vain Israelissa ollessani 9-10 -vuotias muorin (=mummu) kanssa. Niin ja Venäjällä. Olen myös aika arka lähtemään ja haluaisinkin matkustaa sellaisen ihmisen kanssa, jolla on siitä kokemusta. Sitten ehkä uskaltaisi muutenkin lähteä matkaan.
     
  25. Haaveenani on ostaa oma asunto. Hakusessa olisi rivitalokaksio (mielellään pääty) omalla saunalla ja hyvillä parkkimahdollisuuksilla. Ei suotta montaa vaatimusta. Vuoden ajan olenkin katsellut ja esittelyissä käynyt. Pari varteenotettavaakin on ollut, mutta ovat sitten menneet paremmalla tarjouksella tms. Uskon, että se minun kotini ei vaan ole vielä tullut myyntiin.
    Tässä "vanhassa" kun on tullut asuttua jo 8 vuotta, niin ei tästä ihan mihin vaan lähdetäkään.

 

Paratiisilintu